Jaap Sonnemans achter ‘vier-seizoenenrosé’

2 april 2016

Acht jaar geleden verliet Jaap Sonnemans (nu 42) Nederland, waar hij zich volop bewezen had in de wijnhandel. In Sydney zette hij zijn wijncarrière voort; de Nederlander introduceerde er met succes diverse wijnmerken. Sinds 2013 liet hij wijnminnend Australië kennismaken met Aix Rosé, geproduceerd door Maison Saint Aix uit de Provence. Na acht jaar is Sonnemans nu teruggekeerd naar Nederland om als international brand manager het merk ook hier een krachtige impuls te geven.

“Het is een groot genoegen weer in Nederland te mogen werken,” stelt Jaap Sonnemans. “Het is een uitdaging om me op ‘bekend terrein’ te bewegen, maar vooral een grote eer om hier nu ook met zo’n prachtige wijn als Aix Rosé te mogen werken. Natuurlijk is het voor mij een beetje ‘thuiskomen’ maar Sydney blijft mijn thuisbasis. Ik heb in Australië binnen een korte tijd mogen ervaren hoe Aix Rosé als ‘the standard’ wordt gezien van de nog steeds groeiende kwaliteits-rosémarkt.”

Aix wordt neergezet als een echte ‘vier-seizoenenrosé’. “Als marketingman geniet ik natuurlijk van het concept,” aldus Jaap Sonnemans. “Kenmerkend zijn de unieke naam, de prachtige heldere fles en de herkenbare magnums. Als wijnliefhebber ben ik onder de indruk van de constante kwaliteit; het blijft immers een natuurproduct.”

Onlangs ontwikkelde Maison Saint Aix, in samenwerking met de Oostenrijkse glasfabrikant Riedel, het perfecte glas voor toprosé uit de Provence. Daaruit kon al geproefd worden op de onlangs gehouden ProWein in Düsseldorf, waar Sonnemans zich als brandmanager enthousiast manifesteerde en ook al veel Nederlandse potentiële afnemers de hand kon schudden en de nieuwe oogst Aix Rosé 2015 kon laten proeven.

Altijd op de hoogte blijven?